kurumsal logo tasarımı

logo hazırlama

Logo nedir? Lügat valörı olarak kaynak kontralığı dilimizde amblem olan, bir maslahatin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, valörını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasar çizimı anlamsal olarak maslahatletmenin veya organizasyonun sütun olarak yaptığı maslahati sembolize edebileceği kadar, markanın kendi valörı ile bile sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çkırmızıışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı kucakerik ve anlamlara ehil olur.

Sorusu sorulduğunda sözcük valörının dışında, biriyi logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasar çizim esnasında tasar çizimı meydana getirecek olan insan veya kuruma neyin ve nasıl aktarıldığı berenarı önemlidir. Diğer taraftan logo tasar çizim çkırmızıışmasını meydana getirecek insan veya kurumun sizi nasıl anladığı ve logo çkırmızıışmanızı nasıl bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çkırmızıışma sizin, maslahatletmenizin ve bundan sonraki çkırmızıışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasar çizim çkırmızıışması” olacaktır.

Logo yalnızca şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğmaslahattirilmiş ve düzenlenmiş hali veya bellik kucakin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çkırmızıışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype çabucak çok iş kayranı ile faaliyette kâin şirketler kucakin daha çok yeğleme edilebilir. Yegâne bir sektörde faaliyet gösteren maslahatletmelerin çoklukla logoları dalü temaşa değer. Ancak çabucak bir küme dal ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda görünmek imkansızdır.

Logo ne maslahate yarar?
İşletmeler kucakin logo veya logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her nasıl markası olmayan bir pres eğer olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz dakika aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile bile gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, beli aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Eski halini düşünmeye çkırmızıışın. Markaların logoları olmadan sahi bellik olmaları kıl payı imkansızdır.

Bu sebeple maslahatletmenize kurumsal bir tasavvur hazırlayarak yolunuza yıkılmaz adımlarla devam edebilmek namına “logo tasar çizim” çkırmızıışması ile sarrafiyelayın.

Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kadar bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) tabir değer. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca kâh kişilerin bir çehrete teşhisnmasını sağlayan maslahataretlerdir. Tipik bir logo firmaların nüans edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan nitelik, font, şekil ve görsellerdir.

Gösterişsiz, zorlamasız anlaşılır, yolırlanması zorlamasız, mümkün başüstüneğunca az skorda renkten oluşesrarıdır. Her çdenktaş baskı ve sektör tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok küçümencik ölçülerde teferruatlar kaybolmamalı, çok büyük ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.

Özgün olmalıdır. Gayrı firma ya da ürünlere ilişik logolar ile karışıklığa neden vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya büyük beis verir.

Logo tasarımcıyı bileğil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e gereğince logoyu üreten tasarımcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili organizasyonun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin hapishaneğine elverişli olmalıdır. Ayrıca kurumun kendisini nasıl teşhismladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasar çizim aşamasında önemli unsurlardır.

Logo sadeliğinin cepheınöbet lazım rengi lazım şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü dakika üstelik temizılda kalıcı olmalıdır.

Farklı bir ülkeye ilişik ürün ya da firma kucakin logo tasarlanacağı dakika o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri karşı vukuf sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı dakika simgenin taşıyacağı valör bakımında bu vukuf çok önemlidir.

logo hazırlama

Author: admin

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir